דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות וטרינר 

מאת    [ 19/11/2009 ]

מילים במאמר: 591   [ נצפה 3158 פעמים ]

אוהבים בעלי חיים? כנראה שכבר יש לכם את התנאי הראשון וההכרחי שיפתח בפניכם את הדרך ללימודי וטרינריה. אבל האם זה מספיק? כמובן שלא.  

 

במאמר זה נפרט את הכישורים הדרושים ע"מ להיות וטרינר:

 

  • יכולת טובה במקצועות הריאליים וביניהם בעיקר כימיה, ביולוגיה ופיסיקה כבר בימי התיכון יהיו סימן טוב לסיכוי להצליח בלימודי הוטרינריה. שליטה בשפה האנגלית גם היא חשובה שכן רוב לימודי הוטרינריה מועברים באמצעות מאמרים וחומר מקצועי בשפה האנגלית.

 

  • תקשורת טובה עם אנשים היא תנאי נוסף בדרך להצלחה בתחום הוטרינריה שכן חיות לא יכולות לדבר (אולי תוכי יזרוק לכם מילה אבל לא הרבה יותר מזה) ולכן הוטרינר זקוק ליכולת בין אישית טובה מול האמא והאבא של בעלי החיים ? אלו ההולכים על שתיים, בעיקר כשמדובר כמובן בטיפול בחיות מחמד הגדלות בבית.

 

  • אם החלום שלכם הוא להיות וטרינר דווקא בגן חיות למשל או בספארי, הרי שאז אתם צריכים להבין בעיקר את החיה עצמה ודפוסי ההתנהגות שלה, כדי לאתר את הסימפטומים השונים על פי התנהגותה, לזהות את המחלות השונות ולטפל בהן בהתאם.    

 

  • תכונה נוספת חשובה ביותר היא כמובן אחריות. לא פעם אנו שוכחים שמדובר כאן בטיפול ביצור חי ונושם ולוטרינר יש אחריות אדירה על חייו, כמו שיש לכל רופא אחר בטיפול בבני אדם.  

 

וזה המקום להבהיר שוטרינר הוא רופא: לימודי וטרינריה דורשים התמדה של לא פחות מ- 7 שנות לימוד לא פשוטות במקצוע שהופך למבוקש יותר ויותר והתחרות בו קשה. גם הציון הפסיכומטרי הדרוש להתקבל בארץ ללימודים צריך להיות מרשים.


בארץ ניתן ללמוד וטרינריה כיום רק באוניברסיטה העברית בירושלים (השלוחה שלה נמצאת בעיר רחובות),  ודרישות הקבלה כמובן גבוהות במיוחד. בכל מרפאה וטרינרית או בית חולים וטרינרי, תפגשו וטרינרים ישראלים שרכשו את השכלתם הוטרינרית בחו"ל: באיטליה, הונגריה, הולנד צ'כיה, ארה"ב ואחרות, שם קל יותר להתקבל ללימודים אבל גם הרבה יותר יקר ורחוק מהבית.

 

מי שלומד להיות וטרינר בחו"ל צריך לקחת בחשבון גם שיצטרך לעבור עם חזרתו אחרי הלימודים לארץ מבחן רשמי של השירותים הוטרינריים כאן בישראל. בלי ציון עובר בבחינה, לא יוכל וטרינר צעיר לעבוד במרפאה וטרינרית בארץ. 

 

ולא רק במרפאה כמובן. לוטרינרים שעוברים בארץ לימודים או מבחן הסמכה אחרי לימודים בחו"ל, נפתחת הדלת להשתלב במגוון רחב של תחומים כמו בתעשייה בכלל, תעשיית המזון, מוסדות רפואיים וגם בהוראה של מקצועות הרפואה השונים כך שהאופציות רבות.

 

לסיכום: אהבת בעלי חיים היא תנאי הכרחי אבל לחלוטין לא מספיק ע"מ להיות וטרינר. כישורים ריאליים וטכניים, 7 שנות לימוד לא פשוטות ותקשורת טובה גם עם ההולכים על שניים, הם חיונים.

העבודה עצמה במרפאה וטרינרית, בגן חיות, במחקר או בתעשיה, היא מרתקת ומלאת סיפוק.

 

נכתב עבור המרכז הרפואי לחיות רמת גן, מרפאה וטרינרית ברמת גן, המתפקדת במתכונת בית חולים. כל שירותי הוטרינריה תחת קורת גג אחת: טיפולים ומעקבים שוטפים, חיסונים, עיקורים וסירוסים, ניתוחים ואשפוזים, בדיקות מעבדה, טיפולי שיניים, וטרינר תורן 24/7, פנסיון ומספרת כלבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב